ul. Miodowa 4, 32-588 Kraków 505-648-495 kontakt@promenadanieruchomosci.pl

Turystyka marihuanowa - Następna wielka rzecz w przemyśle marihuanowym

Wyciągnij wnioski: Zakwaterowanie, transport, gastronomia i rozrywka to cztery niezbędne elementy dobrej turystyki. W badaniu przeprowadzonym przez Światową Organizację Turystyki 88.2% respondentów uznało gastronomię za czynnik decydujący o wyborze destynacji. Marihuana w połączeniu z jej zastosowaniem w żywności i napojach pokazała zapomnianym turystycznym miastom, takim jak Smiths Falls, nową nadzieję na ożywienie turystyki. Obszary, w których zalegalizowano marihuanę, odnotowały znaczny wzrost ruchu turystycznego. W USA, Kolorado stało się stolicą turystyki konopnej, zwiększając ruch turystyczny aż o 51% od momentu legalizacji w 2014 roku. Marihuana odgrywa ważną rolę w biznesie turystycznym na całym świecie.

Co jest dla Ciebie głównym czynnikiem przyciągającym do zwiedzania każdego miejsca?

W mojej szczerej opinii, gościnność była głównym filarem turystyki, nawet zanim ten termin został wyprowadzony.

Chodzi o to, aby ludzie czuli się mile widziani i zrelaksowani. Miejsce powinno być wystarczająco zachęcające dla turystów, aby mogli potwierdzić swoje plany.

Można to po prostu nazwać kombinacją czterech podstawowych komponentów, tj. zakwaterowania, transportu, żywności i napojów (F&B) oraz rekreacji i rozrywki.

O ile rozumiem rozproszony wpływ tych elementów na turystykę, o tyle F&B ma ostatnio największe znaczenie jako globalny trend.

W tweecie opublikowanym przez Światową Organizację Turystyki, podano, że 88,2% respondentów uważa gastronomię za element definiujący destynację.

Jeśli mi nie wierzysz, możesz poznać znaczenie turystyki F&B na przykładzie jednej z najstarszych firm produkujących czekoladę, czyli The Hershey Company.

The Hershey Company w Smiths Falls (Kanada) jest jednym z przykładów zastosowania innowacyjnych technik F&B, które mogą przyczynić się do rozwoju gospodarki w danym miejscu.

Oprócz tego, że jest największym pracodawcą w mieście, była to pierwsza firma, która zorganizowała imprezę dla gości i zgromadzenie. Trwało to prawie 50 lat i przez cały ten czas miliony ludzi odwiedzały Smiths Falls, aby zobaczyć jak powstają ich ulubione tabliczki czekolady. Kolejny poziom turystyki został osiągnięty poprzez pomalowanie wieży ciśnień na ciemnoczerwony kolor z napisem "Smiths Falls - Czekoladowa Stolica Ontario".

Kluczowy wniosek: Czekoladki były wówczas fenomenem. Podczas gdy przemysłowcy wydawali miliony na tworzenie zakładów przemysłowych, firma Hersheys dokonywała drobnych i niezbędnych zmian - sprawiała, że ludzie odwiedzali jej piękną siedzibę, organizując różne imprezy i serwując im czekoladki w różnych postaciach. Zwiększyło to sprzedaż, ożywiło gospodarkę miejsca i nadało ton turystyce.

Niestety, w 2008 roku firma postanowiła przenieść swoją działalność do Meksyku. Od tego czasu miasto boryka się z problemami w branży turystycznej i oczywiście w zatrudnieniu.

SPIS TREŚCI

  • Koniec turystyki w Smiths Falls?
  • Kolorado - następna destynacja
  • Lokalne działania mające na celu przyciągnięcie turystów
  • Przeszkody do pokonania

Koniec turystyki w Smiths Falls?

Po zamknięciu Hershey'a, mieszkańcy Smiths Falls usilnie walczyli o odzyskanie utraconej chwały turystyki, aż do momentu, gdy pałeczkę przejęła największa firma produkująca marihuanę w kraju - Tweed.

Teraz, w mniej niż dekadę, Smiths Falls płynnie przeszło od de facto czekoladowej stolicy do stolicy marihuany. Przypadkowo, Tweedowi udało się prowadzić swoją fabrykę z tego samego terenu, co Hershey's.

Tweed wraz z pomocą lokalnych władz sprawia, że Smiths Falls staje się obowiązkowym przystankiem dla turystów. W ten sposób powstało pojęcie turystyki marihuanowej.



Przez lata ludzie słyszeli o marihuanie, ale mają niewielką lub żadną wiedzę na jej temat. Tweed gra na ludzkiej ciekawości, aby przyciągnąć turystów do miasta.

Zainspirowany techniką Hershey's, Tweed organizuje kompleksowe wycieczki po tej samej działce, gdzie turyści mogą sprawdzić uprawy roślin, środowisko przetwarzania i pakowanie na poziomie szczegółowym, a na koniec dowiedzieć się o jej wpływie na ludzki organizm, itp.

Spadek koniunktury gospodarczej sprawił, że Smiths Falls stało się gospodarką skoncentrowaną na uprawie trawki, a jego gospodarka ma powrócić do łask w ciągu najbliższej dekady.

Kolorado, następny cel podróży z trawką

Podobnie jak w przypadku Smiths Falls, obszary, w których zalegalizowano trawkę, odnotowały znaczny wzrost turystyki. Kolorado jest kolejnym ważnym stanem, który po legalizacji marihuany definiuje turystykę w Stanach Zjednoczonych.

W związku z tym, w Kolorado można zaobserwować znaczny wzrost turystyki konopnej.

Od legalizacji marihuany w Kolorado (w 2014 roku) minęły już cztery lata, a od tego czasu turystyka wzrosła tam o 51%.

Raport Departamentu Skarbu stwierdza, że turystyka marihuanowa przyciągnęła 6,5 mln turystów w samym 2016 roku. Szacuje się, że w 2017 roku liczba ta wzrośnie o 6% i przekroczy poprzeczkę z poprzedniego roku lub przynajmniej jej dorówna.

Kolorado jest również świadkiem ogromnych obrotów w branży marihuany, które przekroczyły 5,6 mld dolarów w ciągu zaledwie czterech lat (do września 2018 roku).

Lokalne zmiany w celu przyciągnięcia turystów

Podczas gdy restrykcje dotyczące używania marihuany nadal obowiązują w większości Stanów Zjednoczonych, legalne miejscowości stosują unikalne metody, aby przyciągnąć więcej turystów.

Dają powody do pozostania w mieście poprzez organizowanie wielu festynów i zabaw związanych z marihuaną.

Restauracje organizują specjalne posiłki z "nie tak zwyczajnymi pogawędkami przed kolacją z klientami". Te pogawędki polegają na dodaniu całkowitej ilości marihuany w ich posiłkach.

Z biegiem lat, prywatne kolacje z dodatkiem marihuany stały się popularniejsze, a ludzie mają dostęp do legalnej marihuany poprzez swoje jedzenie. Sushis z dodatkiem konopi indyjskich już przyciągnęło smakoszy i otworzyło drzwi dla wielu szefów kuchni na świecie. Piwo z dodatkiem konopi indyjskich to kolejny ekscytujący krok w sektorze napojów w turystyce marihuanowej.

Jak wspomniano powyżej (w przypadku Tweeda), zwiedzanie przemysłu konopi to kolejny świetny sposób na edukację ludzi i pogłębianie ich wiedzy na temat konopi. W Stanach Zjednoczonych, Kalifornia, Oregon, Kolorado, Massachusetts i Waszyngton to tylko kilka stanów, które obecnie zarządzają wycieczkami z konopiami indyjskimi.

W związku z tym, że konkurencja szybko przebija się na listach przebojów, firmy produkujące trawkę otwierają "zielone bramy" dla turystów.

Działalność rekreacyjna związana z konopiami indyjskimi jest również bardzo popularna. Influencerzy społeczni organizują koncerty na rzecz turystyki konopnej, oficjalne reklamy są wyświetlane pod hasłem "marihuana woła o pomoc", a cała branża stara się w unikalny sposób przyciągnąć turystów.

Ponieważ ludzie zaczęli traktować konopie indyjskie w sposób holistyczny, dodając je do swojej diety, stylu życia i leków, przemysł turystyczny związany z konopiami indyjskimi daje im powód i szansę na odkrycie, w jaki sposób marihuana może poprawić ich życie.

Przeszkody do pokonania

Chociaż przemysł konopi indyjskich szybko się rozwija, to nic nie stało się z dnia na dzień. Branża od wieków boryka się z piętnami, a plama na niej jest ciemna.

Pomimo jej legalności, niewiele rządów stanowych nie zajęło się turystyką związaną z marihuaną. Automatycznie czyni to z niej sprawę prywatną, a co za tym idzie, powoduje powstawanie prywatnych kolacji i spotkań.

Niektóre stany zezwalają jedynie na organizowanie kolacji z marihuaną w prywatnych posiadłościach i/lub rezydencjach (z wyjątkami), podczas gdy inne całkowicie rezygnują z tego procederu.

Jeśli władze nie promują turystyki marihuanowej z góry, osoby (i turyści) biorące udział w takich spotkaniach mogą podświadomie czuć się zagrożone, co prowadzi do połowicznego przywiązania do marihuany.

Ponadto, nie wszyscy turyści wiedzą o prywatnych kolacjach i lokalach. Ma to znaczący wpływ na zakres wzrostu. Prowincjonalne lub federalne agencje turystyczne nie posiadają żadnych informacji na temat turystyki konopnej i nie są przygotowane na jej napływ.

Rząd musi podać najdrobniejsze szczegóły, takie jak "dopuszczalna ilość", ponieważ może to wpłynąć na czyjeś życie. Turyści powinni mieć pojęcie o legalności od punktu wyjazdu do miejsca, do którego docierają (punkt A do punktu B), legalnych źródłach zakupu, miejscach, w których mogą się nią cieszyć itd.

Może nastąpić zmiana podejścia władz, ponieważ wpływ marihuany na gospodarkę jest gigantyczny i przewiduje się, że w roku 2022 wzrośnie o 223% w porównaniu do roku 2017. Wielu wpływowych polityków wypowiadało się na temat przemysłu konopnego, a mała zmiana w ich strategii może wiele znaczyć dla niszy turystycznej.

Dzięki rozwijającym się przedsiębiorcom z branży marihuany i ich fantastycznym pomysłom, branża ta ma szansę rozkwitnąć w bardzo słodki sposób.

W przyszłości może pojawić się wiele różnych produktów turystycznych związanych z niszą marihuanową, a w miarę jak konkurencja będzie się zaostrzać, partnerstwo publiczno-prywatne pomiędzy rządem a przedsiębiorcami może oznaczać idealne dopasowanie do turystyki marihuanowej.

Jak wyobrażasz sobie turystyka konopna w swoim życiu? Czy uważasz, że osiągnęła ona już swój próg, a Twoje wsparcie może zrobić resztę? Daj nam również znać o tym, jak Twoja miejscowość podchodzi do budowania turystyki konopnej. Chętnie przedstawimy ciekawe wpisy i strategie, aby nasi odbiorcy zrozumieli, jak bardzo turystyka konopna jest żywotna.



Nasiona konopii